Run. Mix. Burn!

Monday 6 November 2006

Tahlil & Raya Open House

Friday @3rd Nov 2006.

2 weeks before raya, Ah Teoh (Chief SP Runners) called, offer me to organize Hari Raya Open house. Thinking that i'm the only malay person who still active... had no choice - Accept it. In return... they sponsor all the meals and the equipment such as tables, chairs and etc.

Hari Raya - too busy + letih.. tak sempat visit mak aku kat Kampung Masjid di kampung aku.. then was tought to do a tahlil for her plus to all muslimin and muslimat.. on raya open house day and also celebrate Alauddin birthday on 8th November - kira.. all in a package laaa..

Divide 2 session on Raya Open house.
2.30pm - 6.00pm:
For kawan2 + jiran2 satu Taman Semeling Indah. Probably 30-40 family.
Bacaan tahlil by para2 isteri @2:30pm (Geng lelaki.. semua pakat kerja sekali dgn tok iman). Head by Ustazah tadika from Semeling. Half hour after that... soru! - Actually this session is on me. Kang tak berkat plak...

7.00pm - 11.00pm:
For geng SP Runners, geng gerek and geng lelaki yang tak sempat datang pada sebelah petang. Budget 60-80 kepala not including kepala kecik2.

Menu.. mertua aku pon terkujat tengok all those bahan2
"Hang nak jamu kawan2 kat Zoo Taiping kaaa.." joke mak aku.
01. Laksa - 10 kilo
02. Ikan sardin utk kuah laksa - 5kilo
03. Nasi himpit - 40 packets
04. Kuah kacang utk nasi himpit - 3 kilo
05. Ketupat palas - 200 ketui (tempah)
06. Daging utk redang - 3 kilo
07. Tembikai 2biji + 2biji orang sedekah
08. Betik 6biji
09. Aneka of kuih2 raya
10. Ayeq teh bunga berliter-liter
11. Ayeq soya.. pure punya... 10 packets x 3.5liter
12. Ayeq oren pun.. berliter-liter
13. Nasi tomato (tempah)

Sessi Petang..
Meriah dengan bebudak2. Dapat packet keropok+gula2+sumi sorang satu distribute by him. Ada yg reriau/teriak nak dua... pakat makan kerepok... tinggal laksa. Geng ibu plak... pakat pulun rasa/makan semua apa yang ada atas meja. - Riuh Meriah!. Nasib baik mertua aku + mak sedara aku.. ada. Tambah.. apa yg kurang atas meja tuh. Cikgu?!.. malam sebelum tu.. dah "cedera parah" dah.

Sessi Malam..
Riuh dgn geng SP Runners. Mostly all active runners came.. Habis! dah tukaq bahasa dah... Aku jemput jugak geng gerek. Orang2 surau.. yang tak sempat mai belah petang. Family aku + cikgu. Tengah depa dok makan.. aku projector all the slide photos run event yang aku snap.. Wah! riuh gelak ketawa... tengok gambaq candid depa.. sampai tersembuq2 nasi. - hahaa.

Lastly geng family aku baru sampai dari Penang... mai perabih apa yg ada. Sekali dengan aku - baru dapat merasa/makan dengan sempurna. Sembang2 panjang sampai tengah malam. - Semua pakat kenyang+letih+tidoq kat rumah aku.

Alamduliah - Semua menu habis. Cukup untuk semua.

Mouse over photo for description

Tengah dok kerat bahan2 laksa. Murid2 cikgu.. datang tolong
Menu.. penuh atas meja ping-pong. Tunggu pihak isteri selesai baca tahlil
Bacaan tahlil dan doa selamat
Mlm sebelum tu.. ibu jari cikgu.. kena jahit 7 jarum. Berebut pisau yg baru asah dari Alauddin
Pihak isteri.. 3rd round makan laksa
Sedara sebelah mertua aku.
Toikey kedai.. tengah halau lalat
Meja outdoor
Kawan2 Alauddin
Murid2 nakal Cikgu
Chief.. mai resmi nasi tomato @sessi malam
Sedara belah mertua.. buka posa
SP Runners
Menu raya
SP Runners - Wakil elit india
R.Muniady
Pengasuh Alauddin + Jasmin.. dari Gurun
Biz partner
Brahim - Chief team gerek Reza - Perancang keluarga/gerek
Tengah gaduh route utk hari Ahad

Team Reza - 8 beranak
Aku play + project photo slides
Enjoy the slides
Cikgu dok layan tetamu
Wakil sesat/tunggal BM Leopard - Alex @Tajuddin
selesai jamuan.. tunggu wakil dari Sg. Baong
Abg aku #3 - Sabri
Sesama besan. Lega dapat minum kopi panas..

Selamat Hari POWERMAN! untuk semua.

7 Comments:
Did You Enjoy this Post? Subscribe to Run.Mix.Burn!



  • oi haris, hang buat apa kat cikgu sampai dia 'cedera parah' haaa??
    amboi, makan2 sakan meriah sungguh... patutla sampai sesat kat zoo tepen.. slamat ari raya x 30 ~ ucapan utk sebulan raya!!

    By Anonymous Anonymous, at 12:31 pm  

  • Kena test toreh dgn pisau.. lepas asah. Jahit 7 jarum - dalam. Pegang pen/nak right paper bebudak pun.. x boleh dah.

    Selamat Hari Raya 6!

    Ada htr kontigen pi Lumut ka?.. Nak buat road block!

    By Blogger aharis, at 12:45 pm  

  • tu dia aih.. pisau2 ni hang jgn dok test2 la.. heee ngeri aku... sib baik ada tgn kiri, lefthanded la apa lagi..
    Lumut sumer x pi.. jgn risau.. buatlah brapa byk roadblock goblock hang nak buat!! :)
    o ye, lupa nak tanya, powerman buat pkol 1, zohor+asar dah tentu atas jln kan.. so, jamak tu niatnye mcm maner? nawaitu powerman ka??? hahahahahah... jgn mare... nampak sgt organizer tak prihatin..

    By Anonymous Anonymous, at 9:20 am  

  • A belated Selamat Hari Raya to you and your family! See you in PG for the walk!

    By Blogger Jamie Pang, at 11:51 pm  

  • This comment has been removed by a blog administrator.

    By Blogger Jamie Pang, at 11:52 pm  

  • Mmg pon ramai geng veteran/duathlete/malay kat utara x pi. Tak sesuai katanya.. tapi aku sempat cium tanah 4x. Tu yg x dan jumpa sesapa lepas habih lari.

    ..Nawaitu jamak qasar powerman 5kmR +30kmB +5kmR.. - astagar.. engko nihh..

    Dah sembahyg hajat? - Periksa dah dekat..

    By Blogger aharis, at 11:54 am  

  • Jamie.. TQTQ.. PG 12H walk.. not going laa.. Maybe will pom2 u guys.

    Don't forgot to bring spare shoes..

    By Blogger aharis, at 11:57 am  

Post a Comment

<< Home