Run. Mix. Burn!

Sunday 1 March 2015

Nike Vomero 9

Kasut lari baru dibeli di Central Festival dengan AlexOng masa racing di Prince of Songkhla University, Hatyai - 1 Feb 2015.

Nike Vomero 9

Dok teringin nak merasa lama dah, masa Nike memola introduce Vomero pada tahun 2006 dalam majalah Runners' World. Tapi masa harga dia cukop mahai bagi aku ketika itu. Kalah model Pegasus yang dapat rating review terbaik masa tu.

Nike Vomero 9

Di kedai Super Sport, Central Festival kasut ini di tawarkan 40% diskaun dari harga jualan. Tapi ia masih lagi sedikit mahal berbanding model Pegasus 31 yang juga menawarkan 50% diskaun dari harga jualan.

Nike Vomero 9

Memandangkan aku dah ada 5 model Pegasus, Vomero 9 harus aku mencuba. Kali ini aku ambil 0.5 inchi lebih daripada kasut racing yang dok ada untuk jarak jauh. Saiz EUR44 untuk racing jarak dekat. Manakala EUR44.5 untuk kategori Half dan Full.

Takat ni dah bawa berlari ke 10km Betong Mini Half Marathon dan 42km Suratthani Marathon 2015.

Nike Vomero 9

Secara ringkas jika dibanding dengan Pegasus. Cushion dia kurang dan kaki aku tiada masalah berlari dalam jarak dekat dan jauh dengan Vomero ni. Malahan aku sempat buat catatan peribadi terbaik (personal best) dalam 42km di Suratthani Marathon 2015 baru-baru ini - 4:13.53 berbanding 4:41.01 di Kuala Lumpur International Marathon 2005.

Nike Vomero 9

Labels: , ,

0 Comments:
Did You Enjoy this Post? Subscribe to Run.Mix.Burn!



Post a Comment

<< Home