Run. Mix. Burn!

Sunday 26 January 2014

Toyota Avanza 1.3 (M) 2006 - SOLD

Our family car was sold a day before Christmas last year. Bought by a young man from Tokai, Pendang.

 photo AvanzaPGX2115-Sold.jpg
 photo DSC08175.jpg
 photo DSC08185.jpg

Secara jujur aku+cikgu memang sedih. Selama 7 tahun dia bawa kami lebih dari 160,000 km tanpa meragam. Belom pernah pancit tengah jalan. Kena paku/besi pon dia tetap bawa kami balik rumah.

Rasanya 2 minggu sebelum urusan jual-beli, semua kenderaan aku pakat merajuk Iswara, motosikal Modenas Kriss termasuk dia.

Iswara. Kereta pertama aku, umur 14 tahun tak pernah alamai kemalangan... seminggu sebelum jual-beli - dilanggar orang.

Moto Kriss. umur 16 tahun. Tak semena-mena enjin jem tengah jalan ketika balik dari pejabat. Jenuh mintak tolong jiran hantar kenderaan Pick-Up. Terjadi pada 10 hari sebelum urusan jual-beli.

Dia. Tak mau cerita detail, tapi 10 hari sebelum urusan jual-beli aku terpaksa belanja RM500 untuk baiki semula.

Pagi hari perpisahan - 24/12/2013,  aku pujuk depa. Cakap sorang2 dengan Iswara+Kriss. Sejak hari tu  hingga kini dah belanja hampir RM2000 untuk Iswara+Kriss - kasi depa gumbira.

Labels: , ,

0 Comments:
Did You Enjoy this Post? Subscribe to Run.Mix.Burn!



Post a Comment

<< Home